شهرماشين
بررسي انواع خودروهاي داخلي

در حال حاضر تزريق بوتاكس (Botox) يكي از پر طرفدارترين درمان هاي زيبايي شناخته شده است، بوتاكس در حقيقت از سم «بوتولينوم» (Botulinum toxin) تشكيل شده است كه ما امروزه، آن را با نام تجاري «بوتاكس» آن را مي شناسيم. نام تجاري بوتاكس، يك محصول آمريكايي است و به علت محبوبيت و ماندگاري تجاري آن، امروزه به جاي نام علمي بوتولينوم به كار مي رود.
اين ماده از سم باكتري كلستريديوم تشكيل شده است كه زير پوست انسان تزريق شده و مانع حركت ماهيچه هاي زير پوست، در آن ناحيه مي شود. بدين ترتيب، ماهيچه هاي مربوط به آن قسمت، ناتوان شده و كشش و انقباضي كه باعث بروز چين و چروك روي پوست هستند از بين مي رود. در نتيجه، اين عمل، مي تواند درماني براي رهايي از چين و چروك ها و همچنين جوانسازي پوست و حتي كاهش تعرق در افراد تلقي شود.

انواع بوتاكس

ديسپورت (Dysport)

«ديسپورت» نيز نام تجاري ديگري از بوتولينوم است كه محصول كشور انگلستان مي باشد و جزو بهترين محصولات است. تزريق بوتاكس از نوع ديسپورت حاوي بوتولينوم نوع A مي باشد. بعد از تزريق اين ماده به پوست فعاليت هاي عصبي عضلات موجود در آن ناحيه به طور موقت مسدود مي گردد، از اين متد به منظور درمان و پيشگيري از چين و چروك هاي صورت استفاده مي شود. تأثيرات اين نوع تزريق را در بازه ي زماني بين 2 تا 7 روز مي توان مشاهده كرد.

مسپورت

مسپورت در حقيقت نام تجاري ايراني بوتولينوم است، در تزريق بوتاكس از نوع مسپورت اين ماده به پوست صورت تزريق مي شود تا درمان و يك راه پيشگيري براي چين و چروك هاي موجود در پوست صورت باشد. مي توان گفت كه اين ماده تقريبا شبيه ديسپورت است، اما هزينه و قيمت كمتري دارد.

زئومين (Xeomin)

زئومين، ديگر نام تجاري بوتولينوم است كه محصول كشور آلمان مي باشد.

نرونوكس (Neuronox)

از ديگر نام هاي تجاري بوتولينوم، نرونوكس است كه محصول كشور كره است..

بوتاكس در كدام از نقاط بدن انجام مي شود؟

تزريق بوتاكس در قسمت هاي مختلف صورت كه بالاي بيني هستند انجام مي شود: بوتاكس بين ابروها و خطوط پيشاني، بوتاكس اطراف چشم ها، بوتاكس در ابروها و تزريق بوتاكس در بالاي بيني.
بوتاكس، گاهي در زير بغل، براي از بين بردن كلي تعرق زير بغل نيز استفاده مي شود. بدنسازان و ورزشكاران كه به پرورش اندام مي پردازند، براي جلوگيري از تعرق زياد زير بغل در زمان ورزش، به دنبال بوتاكس زير بغل هستند. هم چنين، ديگر افراد نيز براي جلوگيري از لك افتادگي در اثر عرق زير بغل، به تزريق بوتاكس زير بغل مبادرت مي ورزند. بدين ترتيب، حدود نيمي از سال، تعرق زير بغل صورت نمي گيرد و نگراني هاي ناشي از آن بر طرف مي گردد.در ادامه به شرح هريك از آنها خواهيم پرداخت.


 

بيشتر بخوانيد : چگونه در خانه پوستمان را پاكسازي كنيم ؟



بوتاكس بين ابروها و خطوط پيشاني

اين تزريق بوتاكس به طور مستقيم بين عضلات ابرو و خطوط پيشاني بر روي عصب هاي موجود در اين نواحي انجام مي شود و هدف از اين كار كاهش خطوط اخم در اين نقاط است. استفاده از اين نوع تزريق مي تواند خطوط ما بين ابرو ها ـ كه آنها را با عنوان «خطوط 11» مي شناسيم ـ را رفع نمايد. بايد يادآوري نمود كه براي خطوط عميق پيشاني، تزريق بوتاكس به تنهايي كارآمد نيست و نياز به تزريق ژل و يا فيلر نيز مي باشد.

بوتاكس ابرو


بوتاكس اطراف چشم ها

استفاده از اين تزريق بوتاكس براي كاهش خطوط اطراف چشم مي باشد كه آنها را با عنوان خطوط «پنجه كلاغي» مي شناسيم. اين خطوط، در زمان خنديدن، كاملا مشخص مي شوند.از اين تزريق بوتاكس براي اصلاح پلك هاي نامتقارن يا ابروهاي نامتقارن نيز استفاده مي شود.

بوتاكس اطراف چشم


تزريق بوتاكس در زير چشم ها

ممكن است بعضي مراكز درماني، براي از بين بردن چين و چروك هاي زير چشم به صورت موقت، و يا جوانسازي پوست، و كاهش تيرگي ها، يا حتي گودي زير چشم، تزريق بوتاكس را پيشنهاد بدهند. بوتاكس در اين قسمت، نمي تواند براي از بين بردن تيرگي استفاده مي شود، همين طور، بوتاكس، براي پر كردن گودي زير چشم نيز استفاده نمي گردد (يادآوري مي شود كه بوتاكس، فيلر و پركننده نيست). تزريق بوتاكس در اين نواحي غير قانوني است و در كلينيك جلوه ماندگار، در چنين محل هايي تزريق بوتاكس انجام نمي گيرد. در اين منطقه‌ي صورت، از تزريق ژل مخصوص زير چشم استفاده مي شود.

تزريق بوتاكس زير چشم

بوتاكس ابرو 

اين تزريق بوتاكس به منظور از بين بردن خطوط اخم استفاده مي شود كه باعث بالا رفتن حدودي ابرو (ليفت سطحي ابرو) نيز مي گردد. پايين بودن ابرو ها سبب مي شود چين و چروك بيشتري بر نواحي صورت پديد آيد؛ در نتيجه افرادي كه داراي ابروهاي افتاده هستند مي توانند از اين نوع بوتاكس براي رفع تقريبي افتادگي ابروي خود استفاده نمايند، اما اين بالا رفتن، موقت و ناچيز است و در واقع، ليفت محسوب نمي شود.

تزريق بوتاكس در خطوط لب و پايين لب

هم چنين، ممكن است شما تبليغ تزريق بوتاكس صورت براي خطوط موجود در اطراف لب (كه در اثر لبخند پديد مي آيند و برخي از آنها به صورت خطوط عمودي در اطراف لب ديده مي شوند)، را نيز ببينيد. تزريق بوتاكس در برخي از اين نواحي صورت، غير قانوني نيست، ولي در كلينيك جلوه ماندگار، در چنين محل هايي تزريق بوتاكس انجام نمي گيرد. در اين محل ها، بيشتر از تزريق ژل استفاده مي شود.

 


 

بيشتر بخوانيد : 9 روش مراقبت روزانه از پوست


 

مزاياي جوانسازي صورت با تزريق بوتاكس

  • برخورداري از حداقل حساسيت و عوارض جانبي
  • حداقل ميزان درد و خونريزي
  • زمان كوتاه انجام عمل همانند فرايند‌هاي تزريقي ديگر (تزريق ژل و چربي)
  • استفاده از بي‌حسي موضعي (پماد و تزريقي)
  • از بين بردن خطوط اخم، خطوط لبخند و خطوط عرضي پيشاني
  • از بين بردن چين و چروك‌هاي موقتي زير و اطراف چشم و لب
  • جلوگيري از تبديل چين و چروك‌هاي موقت به چين و چروك‌هاي دائم
  • قابليت كاهش عمق در چين و چروك‌هاي دائمي پوست صورت و به اصطلاح تبديل چين و چروك‌هاي دائمي به موقت
  • ليفت و كشيدگي پوست و رفع چين و چروك‌هاي ريزِ دور ابرو
  • رفع چروك بيني حين خنديدن

اقدامات و مراقبت هاي قبل از تزريق بوتاكس صورت

عدم مصرف داروي ضد التهاب تا ۲ هفته پيش از بوتاكس صورت
خودداري از مصرف الكل و دخانيات، حداقل تا ۱ هفته پيش از بوتاكس صورت
گزارش به پزشك در صورت مصرف مكمل‌هاي غذايي يا ويتامين به منظور پيشگيري از بروز حساسيت ناگهاني بر اثر تزريق بوتاكس صورت
پرهيز از مصرف آنتي‌بيوتيك‌هايي همچون “جِنتامايسين”، “استرپتومايسين” و “كانامايسين” پيش از تزريق بوتاكس صورت
در صورت استفاده از پني‌سيلامين در درمان رماتيسم مفصلي – Rheumatoid Arthritis و داروي ضد مالاريا “كلروكين”، “سيكلوسپورين” يا سابقه‌‌ حساسيت به بوتاكس؛ از تزريق بوتاكس صورت جدا خودداري كنيد چرا كه عوارض جانبي مخاطره‌آميزي همراه خواهد بود.
نكته: لطفا توجه داشته باشيد كه بوتاكس صورت تنها بايد در كلينيك‌هاي معتبر و تحت نظارت افراد متخصص و با تجربه صورت بگيرد. در غير اينصورت با عواقب و نتايج خوشايندي همراه نخواهد بود.

اقدامات و مراقبت هاي بعد از بوتاكس صورت

  • عدم لمس ناحيه‌ي تزريق شده پس از بوتاكس صورت
  • پرهيز از مصرف الكل در هر ميزان و دوز پيش از بوتاكس صورت
  • پرهيز از هرگونه فعاليت فيزيكي سنگين پس از بوتاكس صورت
  • ترميم تزريق پس از زمان ميانگين ماندگاري بوتاكس صورت
  • عدم ماساژ صورت به‌خصوص در نواحي تزريق بوتاكس صورت
  • استفاده از ويتامين K و پماد ضد التهاب آرنيكا در نواحي تزريق بوتاكس صورت
  • پرهيز از انجام عمل‌هاي زيبايي همچون لايه‌برداري با ميكرودرم اَبريژن (ميكرودرمي) و موارد مشابهي كه روي صورت انجام مي‌شوند.
  • برقراري ارتباط و مراجعه به پزشك در صورت بروز عوارض جانبي كه پيشتر به تعدادي از آن‌‌ها اشاره داشتيم.

فواصل بين جلسات بوتاكس صورت

در صورت موقتي بودن چين و چروك‌هاي صورت و از بين رفتن آن‌ها پس از يك جلسه بوتاكس صورت، نيازي به تزريق مجدد نيست. اما پس از طي شدن زمان ماندگاري  بوتاكس تزريق شده كه معمولا بين شش الي هشت ماه است؛ يك جلسه تزريق براي تمديد نتايج حاصل از بوتاكس صورت در ناحيه تزريق شده نياز است.

در صورت عميق يا دائمي بودن چين و چروك‌هاي صورت، دو الي سه جلسه بوتاكس صورت به منظور كاهش عمق يا تبديل چين و چروك‌هاي دائمي به موقت موردنياز است كه فاصله بين اين جلسات نبايد كم‌تر از يك ماه باشد و پس به اتمام رساندن هر سه تزريق، براي تزريق مجدد مي‌بايست تا اتمام زمان ماندگاري بوتاكس صورت صبر كرد.

 

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۲۶ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]

عادت هاي مراقبت روزانه ميتواند پوست خشك را خشكتر كند، پاكسازي پوست خشك بايد همراه با آبرساني باشد تا از چين و چروك زودرس پوست جلوگيري كند.

شايد تصور كنيد فقط پوست چرب و جوش دار نياز به پاكسازي دارد ولي بايد بدانيد كه پوست خشك بيشتر از پوست چرب مستعد پيري زودرس و ايجاد چين و چروك است بنابراين پاكسازي پوست خشك در خانه يا در آرايشگاه اهميت بيشتري پيدا ميكند.

عادت هاي روزانه مراقبت از پوست ميتواند خشكي پوست را تشديد كند.

مثلا شستشوي پوست با صابون هاي قوي يا استفاده از پاك كننده ها و مالش دست . شما ميتونيد با تغيير عادات روزانه خشكي پوست طبيعي خود را كاهش دهيد يا اگر به دليل عادت هاي غلط پوستتان خشك شده ، آن را اصلاح كنيد.

اغلب ما پوست كم آب و پوست خشك را با هم اشتباه ميگيريم ، پوست كم آب در نتيجه كاهش آب بين سلولهاي پوست ايجاد ميشود و پوست خشك ناشي از كم بودن چربي طبيعي پوست است.

سطح پوست را لايه اي نازك و چرب به نام سبوم ميپوشاند كه توسط غدد چربي درون پوست ترشح شده است.

كار سبوم اين است كه مانع از رشد ميكروب هاي مضر روي پوست شده و از سويي ديگر مانع از كاهش رطوبت پوست ميشود.

برخي افراد به دلايل ارثي يا افزايش سن و آب و هوا ، چربي پوست كمتري دارند كه به اصطلاح گفته ميشود پوستشان خشك است.

ولي كم آبي پوست زماني رخ ميدهد كه رطوبت موجود در لايه سطحي پوست كاهش پيدا ميكند و يك مشكل موقت است كه با آبرساني صحيح به پوست مشكلتان حل خواهد شد.

اگر پوست خشك يا كم آبي داريد يكي از مراحل روتين براي مراقبت از پوستتان بايد آبرساني باشد.

[​IMG]

پاكسازي پوست خشك در خانه

مهم ترين نكته كه براي پاكسازي پوست خشك خانگي بايد در نظر داشته باشيد ، پيشگيري از خشكي بيشتر پوست و آبرساني مداوم به آن است.

بنابراين براي حفظ چربي طبيعي پوست و آبرساني مناسب بايد حتما نكات زير را هنگام پاكسازي پوست رعايت كنيد.

پاكسازي پوست خشك و حساس در حمام

براي اين كه خشكي پوست در حمام هنگام شستشو بيشتر نشود بايد يكسري نكات را رعايت كنيد. زمان دوش گرفتن را كوتاه كنيد ، از آب ولرم براي شستشو استفاده كنيد، از شوينده هاي ملايم و بدون بو استفاده كنيد، بهترين شوينده براي پوست خشك در حمام ، صابوهاي دست ساز حاوي روغن هاي طبيعي مثل روغن زيتون و روغن آرگان هستند.

از كف مالي زياد و طولاني مدت پوست اجتناب كنيد. بلافاصله بعد از حمام و خشك كردن با حوله ، بدن و صورت را با لوسيون مناسب ، آبرساني كنيد.

روغن هاي طبيعي براي پاكسازي پوست خشك خانگي

به جاي پاكسازي مواد آرايشي با صابون از لوسيون ها و روغن هاي طبيعي استفاده كنيد مثلا روغن زيتون و جوجوبا و شي باتر براي حفظ رطوبت پوست خشك بسيار مناسب هستند.

از لوسيون و كرم هاي حاوي اسيدهيالورونيك ، وازلين ، گليسرين و لانولين هم ميتوانيد باري پاكسازي پوست خشك صورت استفاده كنيد.

با استفاده از گلوله پنبه اي لوسيون يا روغن طبيعي را روي پوست بكشيد و مواد آرايشي را از روي پوست تميز كنيد سپس با آب ولرم صورتتان را بشوييد.


[​IMG]

شستشوي پوست خشك

شما به جاي صابون هاي معمولي بايد از پن صورت استفاده كنيد. پن مخصوص پوست خشك خيلي كم كف ميكند ولي آلودگي هاي روي پوست را به خوبي ميشويد بنابراين نيازي به استفاده زياد از پن و كف مالي صورت نداريد.

به اين ترتيب چربي طبيعي پوستتان هنگام شستشو از بين نخواهد رفت.

روش صحيح شستن پوست خشك صورت به اين شكل است كه پوست صورت را به چهار قسمت تقسيم كنيد و پن صورت را به طور مساوي روي چهار قسمت صورت خود بماليد سپس با استفاده از حركات دوراني و ملايم انگشتان را روي پوست خود ماساژ دهيد ، اطارف چشمان اين حركت را كمتر و ملايم تر كنيد. سپس با آب سرد پوست را بشوييد.

اسكراب براي پاكسازي پوست صورت خشك

براي پاكسازي پوست خشك و حساس ميتوانيد در هفته فقط يك بار از اسكراب خيلي ملايم استفاده كنيد. اسكراب هاي ميوه اي مناسب شما نيست و مي تواند حساسيت زا باشد. بهترين اسكراب و لايه بردار براي پوست خشك و حساس ، لعاب برنج و آنزيم پاپاين است كه از شيره ميوه انبه گرفته ميشود.

لايه برداري پوست خشك بايد به قدري ملايم باشد كه به پوست حساس شما صدمه نزند و باعث ايجاد قرمزي نشود.


پاكسازي پوست خشك و حساس با تونر

تونرها لايه هاي زيرين پوست را كه با شستشو تميز نميشوند، پاكسازي ميكنند و به آلودگي ها و مواد آرايشي را به صورت عمقي تميز ميكنند.

هنگام خريد تونر سعي كنيد محصولي را خريداري كنيد كه حاوي الكل نباشد. انواع تونرهاي آبرسان، جوان كننده و حاوي Q10 براي پوست هاي خشك مناسب هستند.

ميتوانيد هفته اي يك بار از تونر براي پاكسازي پوست بعد از آرايش يا زماني كه احساس سنگيني روي پوست داريد استفاده كنيد.
[​IMG]

پاكسازي پوست خشك صورت با بخور

اگر پوست خشكي داريد ميتوانيد ماهي يك يا دو بار از بخور براي پاكسازي پوست خشك صورت استفاده كنيد. بخور داردن بيشتر براي پوست شما مناسب نيست و ممكن است خشكي پوست را تشديد كند.


بخور دادن صورت ،منافذ مسدود شده پوست را باز كرده و اجازه ميدهد انواع آلودگي ها كه وارد پوست شده اند، شسته شده و از بين بروند.

يك قوري را پر از آب كرده به جوش بياوريد و سپس از روي شعله برداشته و حوله اي روي سر خود بيندازيد و پوست را به مدت 10 – 15 دقيقه بخور دهيد تا خيس شود.

سپس با آرامي صورت را خشك كرده و با تونر آبرسان و كمي پنبه با حركات دوراني كل صورت را پاكسازي كنيد و در آخر از يك كرم آبرسان براي پوست خود استفاده نماييد.


استفاده از كرم هاي آبرسان

مهم ترين نكته براي پاكسازي پوست هاي خشك در اين است كه بعد از پاكسازي و شستشوي صورت از الودگي ها و مواد آرايشي حتما از يك كرم آبرسان مناسب استفاده كنيد . اگر سن شما بالاتر از 25 سال است و پوست خشكي داريد براي پيشگيري از پيري زودرس پوست حتما بايد علاوه بر كرم آبرسان از يك كرم ليفتينگ يا جوانساز پوست مناسب روزي 2 بار صبح و شب استفاده كنيد.

پاكسازي پوست خشك خانگي, مراحل پاكسازي پوست خشك, ماسك صورت براي پاكسازي پوست خشك


ماسك مناسب پاكسازي پوست خشك

نكته قابل توجه براي ماسك صورت پوست خشك اين است كه شما در ماه ميتونيد يك يا دو بار از ماسك صورت استفاده كنيد وگرنه احتمال تشديد و خشكي پوست يا كم آب شدن پوستتان وجود دارد. در تركيبات ماسك صورت شما حتما بايد مواد ابرسان و چرب وجود داشته باشد.

ماسك عسل :
عسل براي جلوگيري از مسدود شدن منافذ پوست و هيدراته نگه داشتن پوست بسيار مفيد است. عسل را به تنهايي ميتوانيد به عنوان ماسك روي صورت بكشيد يا اين كه 2 قاشق غذخوري ماست را با يك قاشق چايخوري عسل و يك قاشق چايخوري روغن زيتون تركيب كرده و به مدت 15 دقيقه روي صورت بگذاريد و سپس با آب ولرم صورت را بشوييد تا هم آلودگي هاي پوست از بين رفته هم پوستتان تغذيه شود.
[​IMG]

ماسك آبليمو :
آبليمو هم تاثير بسيار خوبي براي پاكسازي و لايه برداري پوست از بين رفتن آلودگي هاي پوستي دارد. 1 قاشق چايخوري آبليمو، 1 قاشق چايخوري ماست ، 1 قاشق چايخوري عسل را مخلوط نموده 10 دقيقه روي صورت بگذاريد و سپس با با ولرم پوستتان را بشوييد. در صورت تمايل ميتوانيد كمي پوست ليمو رنده شده هم به اين ماسك اضافه كنيد.

ماسك تخم مرغ :
سفيده تخم مرغ را هم بزنيد تا كف كند و با آب نصف ليمو ترش و 1 قاشق چايخوري روغن نارگيل مخلوط نموده به مدت 10 دقيقه روي صورت بگذاريد تا خشك شود و سپس با آب ولرم بشوييد. يك تركيب مفيد ديگر براي صورت مخلوط كردن 1 قاشق چايخوري پودر بادام زميني خام ، 1 قاشق چايخوري عسل و سفيده يك عدد تخم مرغ است كه بعد از مخلوط كرده به مدت 10 – 15 دقيقه روي صورت بگذاريد و بعد از خشك شدن ، بشوييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۳:۲۷ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]

مراقبت از پوست يكي از ضرورياتي است كه نبايد از برنامه روزانه فرد خارج شود. بر خلاف پوست بدن، پوست صورت بيشتر در معرض عوامل خارجي مانند نور خورشيد، باد و ساير عواملي است كه پوست با آن در تماس مستقيم است.

برخي افراد روزانه، پوست خود را در دو نوبت صبح و عصر تميز مي‌كنند، اگرچه اين امر موجب پاكي سطح پوست مي‌شود اما به تنهايي براي طراوت و باز بودن آن كافي نيست.

مراحل مراقبت از پوست در هر فرد متفاوت است، اما با توجه به نوع پوست (ذهني، خشك، حساس، مختلط) و بر اساس نظر متخصصان اين حوزه، ۹ مرحله وجود دارد كه بايد در مراقبت‌هاي روزانه قرار گيرد.

 

 

چگونه نوع پوست خود را بشناسيم ؟

قبل از اتخاذ هرگونه روال مراقبت از پوست، مهم است كه نوع پوست خود را بشناسيد تا از عواقبي كه ممكن است در اثر استفاده از كرم يا پاك كننده‌اي باشد كه با نوع پوست شما سازگار نيست، جلوگيري كنيد. نوع پوست خود را بشناسيد و مطمئن شويد كه كرم‌ها و شوينده‌هاي مناسب براي آن را خريداري كرده ايد.

پوست به سه نوع چرب، پوست خشك و پوست معمولي طبقه بندي مي‌شود.

 

۱-پاكسازي پوست

 

براي پاكسازي پوست بايد روال مراقبت از پوست با فرآيند تميز كردن صورت آغاز مي‌شود، صورت را با آب گرم بشوييد تا منافذ باز شوند، سپس از شوينده مناسب صورت براي نوع پوست خود استفاده كنيد. به آرامي صورت خود را به مدت ۵۰ ثانيه با حركات دايره‌اي تميز كنيد، زيرا مي‌دانيد برخي از پاك كننده‌ها ترجيح داده مي‌شوند براي به دست آوردن نتايج بهتر يك يا دو دقيقه بمانند و سپس با آب سرد خوب بشوييد.

۲-استفاده از تونر

پس از تميز كردن پوست و خشك شدن آن با استفاده از يك حوله تميز و نرم، يك تونر بزنيد. تونر به تميز كردن كامل و حذف ناخالصي‌هايي كه هنوز روي پوست وجود دارد كمك مي‌كند، با توجه به اينكه بيشتر پاك كننده‌ها حاوي موادي مانند روغن هستند، ترجيحا در حين استفاده از تونر از تماس با ناحيه چشم خودداري كنيد.

۳-رطوبت رساني به پوست

بعد از خشك شدن تونر، مقدار كمي كرم مرطوب كننده برداريد و آن را به آرامي و با حركات دايره‌اي روي پوست بماليد.

۴-لايه برداري

لايه برداري پوست يك امر ضروري است و توصيه مي‌شود هفته‌اي دوبار اين كار را انجام دهيد، زيرا لايه برداري روزانه باعث باز شدن بيشتر منافذ مي‌شود، اين مرحله به خلاص شدن از شر سلول‌هاي مرده كمك مي‌كند.

۵-استفاده از ماسك صورت

پس از تميز كردن و لايه برداري، نقش ماسك پوست يا ماسك صورت مطرح مي‌شود. در اين رابطه، محصولات زيادي براي پوست وجود دارد. مي‌توان تهيه ماسك را در خانه با استفاده از مواد طبيعي، انجام داد.

۶-از ماليدن صورت خودداري كنيد

صرف نظر از اينكه چقدر احساس خارش مي‌كنيد، مقاومت در برابر هوس خاراندن براي پوست شما مفيد است، زيرا خاراندن مكرر پوست يا لمس كردن آن با حوله خشك يكي از علل تجمع باكتري‌هاست.

۷-مقدار زيادي آب بنوشيد

شايد برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه نوشيدن آب در مراقبت از پوست چه نقشي دارد، پاسخ اين است كه نوشيدن آب به مقدار زياد از پوست صورت در برابر افتادگي محافظت مي‌كند و جوش و آكنه را كاهش مي‌دهد، نوشيدن آب به دفع سموم بدن نيز كمك مي‌كند؛ كه باعث شادابي و طراوت پوست مي‌شود.

 

۸-استفاده از كرم ضد آفتاب

از نظر پزشكي و زيبايي، استفاده از كرم ضد آفتاب مخصوصا در روز‌هاي آفتابي تابستان براي همه انواع پوست، به منظور مراقبت و محافظت كامل در برابر اشعه‌هاي خورشيد، كه باعث تيره شدن پوست و ايجاد علائم تيره مي‌شود، بسيار توصيه مي‌شود.

 

۹-از فشردن جوش‌ها خودداري كنيد

شكي نيست كه وجود جوش در پوست صورت بسيار آزاردهنده است و فرد را ناخودآگاه مجبور مي‌كند كه جوش را بتركاند اما بهتر است از اين كار اجتناب كنيد. زيرا آثار تيره‌اي را از خود به جاي مي‌گذارد كه به سختي از روي پوست برداشته مي‌شوند


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۰:۲۱ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی