شهرماشين
بررسي انواع خودروهاي داخلي

در حال حاضر تزريق بوتاكس (Botox) يكي از پر طرفدارترين درمان هاي زيبايي شناخته شده است، بوتاكس در حقيقت از سم «بوتولينوم» (Botulinum toxin) تشكيل شده است كه ما امروزه، آن را با نام تجاري «بوتاكس» آن را مي شناسيم. نام تجاري بوتاكس، يك محصول آمريكايي است و به علت محبوبيت و ماندگاري تجاري آن، امروزه به جاي نام علمي بوتولينوم به كار مي رود.
اين ماده از سم باكتري كلستريديوم تشكيل شده است كه زير پوست انسان تزريق شده و مانع حركت ماهيچه هاي زير پوست، در آن ناحيه مي شود. بدين ترتيب، ماهيچه هاي مربوط به آن قسمت، ناتوان شده و كشش و انقباضي كه باعث بروز چين و چروك روي پوست هستند از بين مي رود. در نتيجه، اين عمل، مي تواند درماني براي رهايي از چين و چروك ها و همچنين جوانسازي پوست و حتي كاهش تعرق در افراد تلقي شود.

انواع بوتاكس

ديسپورت (Dysport)

«ديسپورت» نيز نام تجاري ديگري از بوتولينوم است كه محصول كشور انگلستان مي باشد و جزو بهترين محصولات است. تزريق بوتاكس از نوع ديسپورت حاوي بوتولينوم نوع A مي باشد. بعد از تزريق اين ماده به پوست فعاليت هاي عصبي عضلات موجود در آن ناحيه به طور موقت مسدود مي گردد، از اين متد به منظور درمان و پيشگيري از چين و چروك هاي صورت استفاده مي شود. تأثيرات اين نوع تزريق را در بازه ي زماني بين 2 تا 7 روز مي توان مشاهده كرد.

مسپورت

مسپورت در حقيقت نام تجاري ايراني بوتولينوم است، در تزريق بوتاكس از نوع مسپورت اين ماده به پوست صورت تزريق مي شود تا درمان و يك راه پيشگيري براي چين و چروك هاي موجود در پوست صورت باشد. مي توان گفت كه اين ماده تقريبا شبيه ديسپورت است، اما هزينه و قيمت كمتري دارد.

زئومين (Xeomin)

زئومين، ديگر نام تجاري بوتولينوم است كه محصول كشور آلمان مي باشد.

نرونوكس (Neuronox)

از ديگر نام هاي تجاري بوتولينوم، نرونوكس است كه محصول كشور كره است..

بوتاكس در كدام از نقاط بدن انجام مي شود؟

تزريق بوتاكس در قسمت هاي مختلف صورت كه بالاي بيني هستند انجام مي شود: بوتاكس بين ابروها و خطوط پيشاني، بوتاكس اطراف چشم ها، بوتاكس در ابروها و تزريق بوتاكس در بالاي بيني.
بوتاكس، گاهي در زير بغل، براي از بين بردن كلي تعرق زير بغل نيز استفاده مي شود. بدنسازان و ورزشكاران كه به پرورش اندام مي پردازند، براي جلوگيري از تعرق زياد زير بغل در زمان ورزش، به دنبال بوتاكس زير بغل هستند. هم چنين، ديگر افراد نيز براي جلوگيري از لك افتادگي در اثر عرق زير بغل، به تزريق بوتاكس زير بغل مبادرت مي ورزند. بدين ترتيب، حدود نيمي از سال، تعرق زير بغل صورت نمي گيرد و نگراني هاي ناشي از آن بر طرف مي گردد.در ادامه به شرح هريك از آنها خواهيم پرداخت.


بوتاكس بين ابروها و خطوط پيشاني

اين تزريق بوتاكس به طور مستقيم بين عضلات ابرو و خطوط پيشاني بر روي عصب هاي موجود در اين نواحي انجام مي شود و هدف از اين كار كاهش خطوط اخم در اين نقاط است. استفاده از اين نوع تزريق مي تواند خطوط ما بين ابرو ها ـ كه آنها را با عنوان «خطوط 11» مي شناسيم ـ را رفع نمايد. بايد يادآوري نمود كه براي خطوط عميق پيشاني، تزريق بوتاكس به تنهايي كارآمد نيست و نياز به تزريق ژل و يا فيلر نيز مي باشد.

بوتاكس ابرو


بوتاكس اطراف چشم ها

استفاده از اين تزريق بوتاكس براي كاهش خطوط اطراف چشم مي باشد كه آنها را با عنوان خطوط «پنجه كلاغي» مي شناسيم. اين خطوط، در زمان خنديدن، كاملا مشخص مي شوند.از اين تزريق بوتاكس براي اصلاح پلك هاي نامتقارن يا ابروهاي نامتقارن نيز استفاده مي شود.

بوتاكس اطراف چشم


تزريق بوتاكس در زير چشم ها

ممكن است بعضي مراكز درماني، براي از بين بردن چين و چروك هاي زير چشم به صورت موقت، و يا جوانسازي پوست، و كاهش تيرگي ها، يا حتي گودي زير چشم، تزريق بوتاكس را پيشنهاد بدهند. بوتاكس در اين قسمت، نمي تواند براي از بين بردن تيرگي استفاده مي شود، همين طور، بوتاكس، براي پر كردن گودي زير چشم نيز استفاده نمي گردد (يادآوري مي شود كه بوتاكس، فيلر و پركننده نيست). تزريق بوتاكس در اين نواحي غير قانوني است و در كلينيك جلوه ماندگار، در چنين محل هايي تزريق بوتاكس انجام نمي گيرد. در اين منطقه‌ي صورت، از تزريق ژل مخصوص زير چشم استفاده مي شود.

تزريق بوتاكس زير چشم

بوتاكس ابرو 

اين تزريق بوتاكس به منظور از بين بردن خطوط اخم استفاده مي شود كه باعث بالا رفتن حدودي ابرو (ليفت سطحي ابرو) نيز مي گردد. پايين بودن ابرو ها سبب مي شود چين و چروك بيشتري بر نواحي صورت پديد آيد؛ در نتيجه افرادي كه داراي ابروهاي افتاده هستند مي توانند از اين نوع بوتاكس براي رفع تقريبي افتادگي ابروي خود استفاده نمايند، اما اين بالا رفتن، موقت و ناچيز است و در واقع، ليفت محسوب نمي شود.

تزريق بوتاكس در خطوط لب و پايين لب

هم چنين، ممكن است شما تبليغ تزريق بوتاكس صورت براي خطوط موجود در اطراف لب (كه در اثر لبخند پديد مي آيند و برخي از آنها به صورت خطوط عمودي در اطراف لب ديده مي شوند)، را نيز ببينيد. تزريق بوتاكس در برخي از اين نواحي صورت، غير قانوني نيست، ولي در كلينيك جلوه ماندگار، در چنين محل هايي تزريق بوتاكس انجام نمي گيرد. در اين محل ها، بيشتر از تزريق ژل استفاده مي شود.

مزاياي جوانسازي صورت با تزريق بوتاكس

  • برخورداري از حداقل حساسيت و عوارض جانبي
  • حداقل ميزان درد و خونريزي
  • زمان كوتاه انجام عمل همانند فرايند‌هاي تزريقي ديگر (تزريق ژل و چربي)
  • استفاده از بي‌حسي موضعي (پماد و تزريقي)
  • از بين بردن خطوط اخم، خطوط لبخند و خطوط عرضي پيشاني
  • از بين بردن چين و چروك‌هاي موقتي زير و اطراف چشم و لب
  • جلوگيري از تبديل چين و چروك‌هاي موقت به چين و چروك‌هاي دائم
  • قابليت كاهش عمق در چين و چروك‌هاي دائمي پوست صورت و به اصطلاح تبديل چين و چروك‌هاي دائمي به موقت
  • ليفت و كشيدگي پوست و رفع چين و چروك‌هاي ريزِ دور ابرو
  • رفع چروك بيني حين خنديدن

اقدامات و مراقبت هاي قبل از تزريق بوتاكس صورت

عدم مصرف داروي ضد التهاب تا ۲ هفته پيش از بوتاكس صورت
خودداري از مصرف الكل و دخانيات، حداقل تا ۱ هفته پيش از بوتاكس صورت
گزارش به پزشك در صورت مصرف مكمل‌هاي غذايي يا ويتامين به منظور پيشگيري از بروز حساسيت ناگهاني بر اثر تزريق بوتاكس صورت
پرهيز از مصرف آنتي‌بيوتيك‌هايي همچون “جِنتامايسين”، “استرپتومايسين” و “كانامايسين” پيش از تزريق بوتاكس صورت
در صورت استفاده از پني‌سيلامين در درمان رماتيسم مفصلي – Rheumatoid Arthritis و داروي ضد مالاريا “كلروكين”، “سيكلوسپورين” يا سابقه‌‌ حساسيت به بوتاكس؛ از تزريق بوتاكس صورت جدا خودداري كنيد چرا كه عوارض جانبي مخاطره‌آميزي همراه خواهد بود.
نكته: لطفا توجه داشته باشيد كه بوتاكس صورت تنها بايد در كلينيك‌هاي معتبر و تحت نظارت افراد متخصص و با تجربه صورت بگيرد. در غير اينصورت با عواقب و نتايج خوشايندي همراه نخواهد بود.

اقدامات و مراقبت هاي بعد از بوتاكس صورت

  • عدم لمس ناحيه‌ي تزريق شده پس از بوتاكس صورت
  • پرهيز از مصرف الكل در هر ميزان و دوز پيش از بوتاكس صورت
  • پرهيز از هرگونه فعاليت فيزيكي سنگين پس از بوتاكس صورت
  • ترميم تزريق پس از زمان ميانگين ماندگاري بوتاكس صورت
  • عدم ماساژ صورت به‌خصوص در نواحي تزريق بوتاكس صورت
  • استفاده از ويتامين K و پماد ضد التهاب آرنيكا در نواحي تزريق بوتاكس صورت
  • پرهيز از انجام عمل‌هاي زيبايي همچون لايه‌برداري با ميكرودرم اَبريژن (ميكرودرمي) و موارد مشابهي كه روي صورت انجام مي‌شوند.
  • برقراري ارتباط و مراجعه به پزشك در صورت بروز عوارض جانبي كه پيشتر به تعدادي از آن‌‌ها اشاره داشتيم.

فواصل بين جلسات بوتاكس صورت

در صورت موقتي بودن چين و چروك‌هاي صورت و از بين رفتن آن‌ها پس از يك جلسه بوتاكس صورت، نيازي به تزريق مجدد نيست. اما پس از طي شدن زمان ماندگاري  بوتاكس تزريق شده كه معمولا بين شش الي هشت ماه است؛ يك جلسه تزريق براي تمديد نتايج حاصل از بوتاكس صورت در ناحيه تزريق شده نياز است.

در صورت عميق يا دائمي بودن چين و چروك‌هاي صورت، دو الي سه جلسه بوتاكس صورت به منظور كاهش عمق يا تبديل چين و چروك‌هاي دائمي به موقت موردنياز است كه فاصله بين اين جلسات نبايد كم‌تر از يك ماه باشد و پس به اتمام رساندن هر سه تزريق، براي تزريق مجدد مي‌بايست تا اتمام زمان ماندگاري بوتاكس صورت صبر كرد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۲۶ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی