شهرماشين
بررسي انواع خودروهاي داخلي

مراقبت از پوست يكي از ضرورياتي است كه نبايد از برنامه روزانه فرد خارج شود. بر خلاف پوست بدن، پوست صورت بيشتر در معرض عوامل خارجي مانند نور خورشيد، باد و ساير عواملي است كه پوست با آن در تماس مستقيم است.

برخي افراد روزانه، پوست خود را در دو نوبت صبح و عصر تميز مي‌كنند، اگرچه اين امر موجب پاكي سطح پوست مي‌شود اما به تنهايي براي طراوت و باز بودن آن كافي نيست.

مراحل مراقبت از پوست در هر فرد متفاوت است، اما با توجه به نوع پوست (ذهني، خشك، حساس، مختلط) و بر اساس نظر متخصصان اين حوزه، ۹ مرحله وجود دارد كه بايد در مراقبت‌هاي روزانه قرار گيرد.

 

 

چگونه نوع پوست خود را بشناسيم ؟

قبل از اتخاذ هرگونه روال مراقبت از پوست، مهم است كه نوع پوست خود را بشناسيد تا از عواقبي كه ممكن است در اثر استفاده از كرم يا پاك كننده‌اي باشد كه با نوع پوست شما سازگار نيست، جلوگيري كنيد. نوع پوست خود را بشناسيد و مطمئن شويد كه كرم‌ها و شوينده‌هاي مناسب براي آن را خريداري كرده ايد.

پوست به سه نوع چرب، پوست خشك و پوست معمولي طبقه بندي مي‌شود.

 

۱-پاكسازي پوست

 

براي پاكسازي پوست بايد روال مراقبت از پوست با فرآيند تميز كردن صورت آغاز مي‌شود، صورت را با آب گرم بشوييد تا منافذ باز شوند، سپس از شوينده مناسب صورت براي نوع پوست خود استفاده كنيد. به آرامي صورت خود را به مدت ۵۰ ثانيه با حركات دايره‌اي تميز كنيد، زيرا مي‌دانيد برخي از پاك كننده‌ها ترجيح داده مي‌شوند براي به دست آوردن نتايج بهتر يك يا دو دقيقه بمانند و سپس با آب سرد خوب بشوييد.

۲-استفاده از تونر

پس از تميز كردن پوست و خشك شدن آن با استفاده از يك حوله تميز و نرم، يك تونر بزنيد. تونر به تميز كردن كامل و حذف ناخالصي‌هايي كه هنوز روي پوست وجود دارد كمك مي‌كند، با توجه به اينكه بيشتر پاك كننده‌ها حاوي موادي مانند روغن هستند، ترجيحا در حين استفاده از تونر از تماس با ناحيه چشم خودداري كنيد.

۳-رطوبت رساني به پوست

بعد از خشك شدن تونر، مقدار كمي كرم مرطوب كننده برداريد و آن را به آرامي و با حركات دايره‌اي روي پوست بماليد.

۴-لايه برداري

لايه برداري پوست يك امر ضروري است و توصيه مي‌شود هفته‌اي دوبار اين كار را انجام دهيد، زيرا لايه برداري روزانه باعث باز شدن بيشتر منافذ مي‌شود، اين مرحله به خلاص شدن از شر سلول‌هاي مرده كمك مي‌كند.

۵-استفاده از ماسك صورت

پس از تميز كردن و لايه برداري، نقش ماسك پوست يا ماسك صورت مطرح مي‌شود. در اين رابطه، محصولات زيادي براي پوست وجود دارد. مي‌توان تهيه ماسك را در خانه با استفاده از مواد طبيعي، انجام داد.

۶-از ماليدن صورت خودداري كنيد

صرف نظر از اينكه چقدر احساس خارش مي‌كنيد، مقاومت در برابر هوس خاراندن براي پوست شما مفيد است، زيرا خاراندن مكرر پوست يا لمس كردن آن با حوله خشك يكي از علل تجمع باكتري‌هاست.

۷-مقدار زيادي آب بنوشيد

شايد برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه نوشيدن آب در مراقبت از پوست چه نقشي دارد، پاسخ اين است كه نوشيدن آب به مقدار زياد از پوست صورت در برابر افتادگي محافظت مي‌كند و جوش و آكنه را كاهش مي‌دهد، نوشيدن آب به دفع سموم بدن نيز كمك مي‌كند؛ كه باعث شادابي و طراوت پوست مي‌شود.

 

۸-استفاده از كرم ضد آفتاب

از نظر پزشكي و زيبايي، استفاده از كرم ضد آفتاب مخصوصا در روز‌هاي آفتابي تابستان براي همه انواع پوست، به منظور مراقبت و محافظت كامل در برابر اشعه‌هاي خورشيد، كه باعث تيره شدن پوست و ايجاد علائم تيره مي‌شود، بسيار توصيه مي‌شود.

 

۹-از فشردن جوش‌ها خودداري كنيد

شكي نيست كه وجود جوش در پوست صورت بسيار آزاردهنده است و فرد را ناخودآگاه مجبور مي‌كند كه جوش را بتركاند اما بهتر است از اين كار اجتناب كنيد. زيرا آثار تيره‌اي را از خود به جاي مي‌گذارد كه به سختي از روي پوست برداشته مي‌شوند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۰:۲۱ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی