شهرماشين
بررسي انواع خودروهاي داخلي

بسياري از صاحبان مشاغل سنتي از اهميت انتخاب تابلوي تبليغاتي آگاهي ندارند يا نسبت به آن بي تفاوت هستند و به مهمترين نكات در انتخاب تابلوهاي تبليغاتي توجه نمي كنند اما در دنياي امروز انتخاب تابلو يكي از مهمترين مراحل شروع يك كسب و كار است.

از آنجا كه هر مشاغل براي معرفي خدمات خود به مشتريان به تبليغات در زمينه هاي مختلف نياز دارد ، تبليغات محيطي و انتخاب تابلوي تبليغاتي متناسب با سرويس و خدمات خود از مهمترين موارد است. اگر به دنبال راه اندازي كسب و كار هستيد ، پيشنهاد مي كنيم يك تابلو مناسب براي معرفي خدمات خود و جلب توجه مردم انتخاب كنيد.

مزاياي استفاده از انواع تابلوي تبليغاتي

هنگامي كه مشتري به منظور خريد يك محصول يا دريافت خدماتي خاص، در شهر تردد مي كند اولين راهي كه مي تواند مغازه يا فروشگاه موردنظر خود را بيابد، توجه به تابلو هاي تبليغاتي مي باشد.

انواع تابلو مغازه جديد نمايانگر نوع كسب و كار و محصولاتي است كه در آن مكان عرضه مي شوند؛ بنابراين در وهله اول انتخاب تابلو، معرف حيطه اصلي فعاليت كسب و كار شما خواهد بود. همچنين انواع نمونه تابلو مغازه و شيوه طراحي آن ها، ذوق و سليقه صاحب مغازه را نشان مي دهد.

برخي مشتريان به اين طريق به ارتباط بين سليقه خريد و انتخاب كالاي خود و صاحب مغازه پي مي برند و متوجه مي شوند كه به احتمال زياد محصول موردنظرشان را در آن خواهند يافت؛ بنابراين مي توان گفت نوع تابلويي كه بر سردر مغازه تان نصب مي كنيد تأثير بسياري بر جذب مشتري و ماندگار ساختن وي دارد.

ساخت تابلو نئون

نكات مهم در انتخاب تابلو هاي تبليغاتي

هنگامي كه قصد سفارش و خريد يك تابلوي تبليغاتي براي سردر مغازه خود را داريد توصيه مي كنيم قبل از خريد به موارد زير توجه كنيد و همچنين از طراح تابلو بخواهيد تا نكات زير را در طراحي تابلوي موردنظرتان لحاظ كند. البته امروزه بسياري افرادي كه در حيطه طراحي محصولات تبليغاتي فعاليت مي كنند به تمامي اصول و استانداردهاي طراحي مؤثر و جذاب محصول آشنايي و علم كافي دارند.

متريال و نوع تابلو از چيست؟

انواع تابلو مغازه از نظر متريال متفاوت هستند همچون چوب ترمووود، تابلو حروف برجسته استيل، تابلو فلكسي، ساخت تابلو نئوني و مهم ترين آن ها تابلو هاي چلنيوم است كه از فلز آلومينيوم ساخته مي شوند. تابلو چلنيوم داراي انواع متفاوتي است و كشوري كه اين تابلو ها در آن توليد مي شود اسپانيا است. اما نكته جالب اينجا است كه آن ها توانسته اند در مدت زمان بسيار كوتاهيي محبوبيت زيادي در بين مغازه داران پيدا كنند و آن ها را ترغيب كنند كه از تابلو هاي چلنيوم استفاده كنند. قيمت تابلو مغازه چلنيوم نيز شايد با ديگر انواع تابلو مغازه متفاوت باشد اما از نظر بازخوردي كه دارد با بقيه آن ها قابل قياس نمي باشد.

انتخاب مناسب طرح تابلو

طرح تابلو شما اولين نكته اي مي باشد كه بايد به آن توجه كنيد. طرح تابلو بايد مفهومي را از كسب و كارتان به مشتري برساند. حتما شما هم ديده ايد كه بعضي مغازه داران در نوشتن نام مغازه خود به جاي حروف الفبا از محصولات خود استفاده كرده اند. اين كار باعث مي شود كه ذهن مخاطب با آن تابلو تعامل بيشتري برقرار كند و آن تابلو در ذهن مشتري به نوعي هك خواهد شد وهمين باعث يادآوري مغازه شما توسط مشتري مي شود و مشتري را به فروشگاه شما مي كشاند.

انتخاب ابعاد مناسب براي تابلو

بايد به اين موضوع توجه داشت كه از چه ابعادي بايد براي نصب تابلو استفاده كرد ؟ گاهي اوقات ابعاد كوچك تر جلب توجه بيشتري نيز مي كنند. اگر مغازه شما كوچك باشد استفاده كردن از تابلو هاي بزرگ و چشمگير مي تواند به صورت برعكس عمل كند و ذوق مشتري را كور كند. چرا كه براي مشتريان گويا بودن تابلو بسيار مهم تر از ابعاد آن است پس قبل از اين كه به اين فكر كنيد هرچه تابلو بزرگتر و چشمگير تري را استفاده كنيد بهتر است، ابتدا به كسب و كار خود نگاه كنيد و مناسب ترين نوع و اندازه را براي خود در نظر بگيريد.

نورپردازي و عنوان مناسب

دو مورد بسيار مهم در انتخاب تابلو مغازه، اتخاب عنوان مناسب و نورپردازي مناسب است. عنوان شما بايد طوري باشد كه مشتري در نگاه اول گيج نشود و راحت بتواند آن را بخواند و طوري نوشته شود كه در ذهن ها هك شود. اگر متن عنوان مناسب باشد، نوبت به نورپردازي مناسب مي رسد كه كار خود را به انجام برساند. براي نورپردازي تابلو هاي چلنيوم از لامپ هاي LED وSMD استفاده مي شود كه علاوه بر زيبايي و چشم نوازي بسيار زياد در شب، از مصرف كمتري هم برخوردار مي باشند. به همين علت است كه در امروزه صنعت تابلوسازي از اين نوع تابلو ها و نورپردازي ها بيشتر استفاده مي كنند.

توجه به محل نصب و شخصيت مشتريان

قبل از نصب تابلو بايد بدانيد كه مشتريان شما از چه نوع تيپ شخصيتي هستند و در چه مكاني زندگي مي كنند تا بتوانيد متناسب با سليقه آن ها تابلو خود را انتخاب كنيد. مسلما در يك كشور اروپايي به تابلويي با حروف ايراني اهميت داده نمي شود چرا كه آن زبان را بلد نيستند. يا نمي توانيد در شهر تهران تابلويي را با زبان يكي از اقليم هاي كشور طراحي كنيد. پس توجه به مكان از اين بابت و از سوي ديگر از نظر آب و هوايي نيز بايد به انتخاب تابلو توجه كنيد. به عنوان مثال اگر در مناطق مرطوب از تابلو هاي چوبي استفاده كنيد، نتيجه خوبي نخواهيد گرفت


توجه به نوع كسب و كار

در ابتداي مقاله عنوان كرديم كه انواع تابلو تبليغاتي مغازه معرف نوع كسب و كار صاحب مغازه مي باشد؛ بنابراين بهتر است در بحث طراحي تابلو از المان ها و اكسسوري هاي مرتبط با نوع فعاليت مغازه استفاده شود تا هم بهترين و مختصرترين معرفي را از مغازه ارائه دهد و هم از فواصل دور هم بتواند مشتري را با محصولات يا خدمات قابل ارائه آشنا كند.

مثلاً يك فروشگاه البسه و پوشاك از المان زيپ بزرگ در طراحي تابلوي نصب شده بر سردر آن استفاده كرده بود كه به راحتي مفهوم عرضه پوشاك در آن فروشگاه را به مخاطب القا مي كرد و همچنين الماني مؤثر و فراموش نشدني محسوب ميشد.

تأثير رنگ ها در ساخت انواع تابلو تبليغاتي مغازه

امروزه به تأثير رنگ ها بر دكوراسيون و چيدمان فضاهاي مختلف و نيز طراحي محصولات و تابلو هاي تبليغاتي پي برده شده است و بر لزوم توجه به اين مسئله تأكيد بسياري انجام مي گيرد. رنگ ها هم مي توانند همانند استشمام عطرها يا گوش دادن به موسيقي خاص براي ما احياكننده خاطرات يا برانگيزاننده احساسات ويژه اي باشند.

تأثير رنگ ها همچنين در طراحي و توليد انواع تابلو مغازه نيز ثابت شده است. برخي رنگ ها مي توانند بسيار زننده باشند و برخي ديگر مي توانند بسيار دل انگيز و روح‌بخش جلوه كنند. تركيب رنگ و المان هاي مرتبط و نقش و نگارهاي زيبا مي توانند در جذب نمودن مشتري به مغازه تأثير به سزايي داشته باشد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۰:۵۵ ] [ رحيو نوروزي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی